tisdag 25 januari 2011

mat-prat och middagstips!

Jag gillar att laga mat, men tyvärr så kommer jag ofta in i vardagslunken där samma rätter varvas om och om igen. Som nyårslöfte lovade jag mig själv att försöka hitta en ny maträtt i veckan. Om det verkligen kommer att bli en i veckan det återstår att se, men jag ska göra mitt bästa och tillochmed ge det en egen kategori här på bloggen :)

Först ut är ett recept som jag hittade HÄR i höstas, och faktiskt redan har hunnit laga flera gånger. Jag har gjort några små ändringar i hennes recept, och anpassat det till våran något större familj.

För den som vill göra rätten vegetariskt går det utmärkt att byta kycklingen mot Quorn. Och vill du laga något helt annat så tycker jag ändå att du ska kika in hos Victoria en sväng, hon har massor av gott i hennes arkiv :)

2 kommentarer:

Katja T H sa...

Jag provade den, på din rekommendation, och den var kanongod! ;) Hoppas du hittar fler recept som du gillar och vill dela med dig av. :)

Susanna sa...

attans så hungrig jag blir! :)